Jak zadbać o brzuch po ciąży?

Brzuch po ciąży to przede wszystkim estetyka – odstający, zwiotczały brzuch po ciąży to nie tylko rozciągnięta skóra wokół brzucha, to także zaburzenie długości i pobudliwości mięśni, zwłaszcza poprzecznego i skośnych (prosty właściwie nie uczestniczy w statycznym utrzymaniu sylwetki)- wyczuwając pod warstwą wiotkiej skóry twarde wystające wypełnienie, dotykacie po prostu swoich spływających w przód, niepodtrzymywanych przez głębokie mięśnie i powłoki narządów wewnętrznych. To również pogłębienie lordozy lędźwiowej, zależne nie tylko od kondycji gorsetu tułowia, ale także relacji napięcia pośladka w stosunku do mięśni kulszowo- goleniowych, oraz wiele innych wyznaczników. Warto więc zainwestować w przynajmniej 3 miesiące treningu, gdyż w zdrowym ciele zdrowy duch, a to jest nam niekiedy bardzo potrzebne przy tym życiowym przełomie, jakim jest urodzenie dziecka.

Ćwiczenia na brzuch po ciąży?

Już po upływie odpowiedniego okresu (ok. 1 miesiąc od porodu naturalnego, 2 miesiące od cięcia cesarskiego) można wrócić do ćwiczeń na mięśnie brzucha, nie skaczcie jednak na przysłowiową głęboką wodę, rozpoczynając powrót do sprawności od „brzuszków”! Jest to jedno z najbardziej forsownych ćwiczeń i powinno stanowić ukoronowanie Waszej pracy z ciałem. Należy się do tego przygotować, zachowując pełną hierarchię ćwiczeń, którą zakłada metoda Pilates „CORE”. Nie bez powodu trening ma taką, a nie inna strukturę, jest to podyktowane właśnie wymogami fizjologii. Odżegnujemy się od ćwiczeń mięśni brzucha w samej ciąży, jednak po porodzie koniecznie powinnyśmy podjąć trening wzmacniający mięśni brzucha.

Brzuch po ciąży i nasze zdrowie

Reedukacja zmienionych mechanizmów neurofizjologicznych, w tym oddechowych, stabilizacyjnych, reaktywności mięśniowej, siły, wytrzymałości, ale także wspomaganie powrotu narządów wewnętrznych do normalnej funkcji, sprawności układu moczowego, przywracanie prawidłowej budowy strukturalnej i wiskoelastycznych właściwości tkanek.